Obsah

VÝLET DO ŠTRAMBERKU

Tento tip na výlet vám poskytne několik variací, jak si projít malebný Štramberk s využitím trasy štramberské Lašské naučné stezky. Je jen na vás, jak dlouhou a náročnou trasu zvolíte.

Značka naučné stezky       Výletní okruh využívá trasu štramberské větve Lašské naučné stezky, která je značená symbolem pro naučné stezky.

Výchozí bod: parkoviště u botanické zahrady (parkování zdarma)
Typ: pěší výlet, s kočárkem jen pro fyzicky zdatnější
Délka: cca 4 km, lze prodloužit na 6 km

Výlet do Štramberku

Popis trasy:
Samotná návštěva botanické zahrady stojí za váš čas. Bude-li otevřena, projděte skrz areál až k horní bráně (trasa). Zde se opět napojíme na trasu Lašské naučné stezky (LNS), která vám pomůže v orientaci (v případě, že bude zahrada zavřena, vydejte se po značce LNS rovnou z parkoviště). Stoupejte dál kolem bývalého lomu – přírodní zajímavosti Kamenárka až k místu, kde se před vámi otevře pohled na Štramberk a Trúbu, k soše Panny Marie. Můžete odsud sklesat přímo do Štramberku (doporučeno s kočárkem – viz  trasa), ale při dobré viditelnosti je lepší stoupat dál po trase LNS až k rozhledně na Bílé hoře (chcete-li na Bílou horu s kočárkem, přejděte na popis trasy Bílá hora s kočárkem).

Kousek za vrcholem je rozcestník LNS. Zde odbočíte doleva – směr Štramberk. Lesní pěšina nás dovede k turistickému rozcestí (Pod Bílou horou). Pokračujte dále Jaroňkovou uličkou přes bránu do areálu hradu s rohlednou – věží Trúbou. V chatě dr. Hrstky se nachází veřejné WC.

Až si dostatečně užijete krásy tohoto místa, sestoupejte po schodech dolů na štramberské náměstí, kde vás jistě trkne do nosu vůně známých Štramberských uší. Na náměstí mimo jiné naleznete Muzeum Zdeňka Buriana a Muzeum Novojičínska, Muzeum loutek a panoptikum, Mini ZOO Aqua Terra.

Kousek pod náměstím se nachází Informační centrum (IC). Máte za sebou přibližně tři kilometry. Zpět k autu se můžete vrátit, pokud se vydáte od IC doleva na ulici Zauličí. U restaurace Prosek začíná jednosměrka. Při pohledu do boční ulice uvidíte bránu s nápisem Národní sad. Budete-li mít chuť, můžete si ještě zajít k jeskyni Šipka. Kousek od brány se nachází také veřejné WC. Trasa k jeskyni je značená (délka trasy cca 400 metrů a zpět). Budete-li pokračovat dál jednosměrkou, narazíte na místo, kde se z ulice Zauličí odpojuje ulice Hraničky. Ta vás dovede až ke křižovatce pod botanickou zahradou, kousek nad ní parkujete. Délka trasy bez odbočení k Šipce je cca 4 km.

Pokud máme víc času a sil, můžeme si trasu ještě prodloužit. (Trasa není hodná pro kočárky). U IC neodbočíme doleva, ale budeme pokračovat dále po trase LNS ulicí Horní Bašta (jedna z nejtypičtějších ulic města). Trasa LNS nás zavede přes Pláňavu na vrch Kotouč, k jeskyni Šipce a do Národního sadu. A pak i zpět k našemu vozu. Celá tato trasa měří cca 6 km a jedná se o celou trasu LNS, ovšem v opačném směru.